Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

Σχολείο, ξανά

Καθε χρόνο το σκεφτομαι, φετος ενα παραπάνω.
Επειδή όλα θα είναι πιο δύσκολα.
Κι επειδή παντα θυμαμαι σπουδαίους δασκάλους που ειχα όσο ήμουν μαθητρια, σε αυτούς οφείλω πολλά και θα "χρωσταω" για παντα.
Κι επειδή και τοσα χρόνια τώρα θαύμαζα και ένιωθα τυχερή για σπουδαίους δασκαλους που είχαν, έχουν και θα εχουν τα παιδιά μου, στα δημόσια, της γειτονιάς μας, σχολεία. 
Και ξερω με τι κόπο καταφερνουν όσα καταφερνουν. Και πόσες φορες τα ακούν κι απο "συναδελφους" τους γιατί χαλανε την βόλεψη της αργοσχολίασης ή δεν τα ζητανε όλα απο "τους επανω"- μη σου πω τι κανουν αυτοί στο σχολείο, αστο καλύτερα...

Αυτούς τους εκπαιδευτικούς τους θαυμάζω. Για τα μεγαλα θαύματά τους. Ξέρουν αυτοί...
 

Από όσα κουβεντιαζουμε με τα παιδια μου συνεχεια, καποια νομιζω δεν θα τα ξεχασω ποτε.
Πριν δυο χρόνια, αρχίζω να αντιλαμβανομαι ότι ο γιος μου διαβαζει αρχαία με σχετικό ενδιαφερον, της θετικής κατευθυνσης γαρ αυτόν τον ζηλο με τα αρχαία δεν τον είχε ποτέ. Μη φανταζεσαι βαθμούς θριάμβου, όχι, αλλα τον επιασε μια φιλοτομία, μια διαθεση να ειναι ενταξει, συνεπής και να ψαχνει, αλλο πραγμα. Κάτι συμβαίνει εδώ σκεφτηκα, μα, να ανοίξει λεξικό ρημάτων, να ψαχνει ετυμολογία λεξεων, ααα, με εφαγε η περιεργεια.
Ποιον καθηγητή εχεις στα αρχαία; τον ρωταω, τον ταδε μου απανταει, συγκρατώ το όνομα.
Περναει λίγος καιρός. Ερχεται η κουβεντα για αυτόν.
Είναι ωραίος καθηγητής, μου λεει.
Γιατί; Τι θα πει αυτό; τον ρωταω.
Κοίτα να δεις μαμά, μου απανταει, τρία πραγματα θα σου πω.
Πρώτον, αγαπαει αυτό που κανει. Δευτερο, ξερει πιο πολλά απ'όσα μας λεει στο μαθημα. Τρίτο, ποτε δεν εχει προσβάλει μαθητή μπροστα στους αλλους ό,τι και να συμβεί. Αν τον ενοχλεί κατι και θελει να κανει παρατηρηση, μετα το μαθημα στο διαλειμμα πιανει τον μαθητή που θελει και του μιλάει. Να βοηθησει τον μαθητή να γίνει καλύτερος θελει, όχι να δείξει ότι είναι αρχηγός κι έχει το πανω χέρι, καταλαβες; 
Αν καταλαβα, λεει...
Αυτούς τους δασκαλους σκεφτόμουν σήμερα, ξανά

12 σχόλια:

Hfaistiwnas είπε...

Καλή αρχή στα παιδιά..
Δυστυχώς νομίζω πια ότι το λειτούργημα αυτό έχει ξεπέσει..

καλημέρα είπε...

καλησπέρα Ηφαιστίωνά μου!
Παντα πιο λίγοι ήταν οι καλοί δασκαλοι, κακα τα ψεμματα. Αυτοί οι παντα πιο λίγοι απο τους πολλούς που απλώς πανε κι ερχονται, κανουν τη διαφορά. Τι διαφορά όμως!

anthivolon είπε...

Καλή χρονιά σ΄όλα τα παιδιά και ειδικά στα δικά σου Αναστασία μου!!

Καρπουζοκέφαλος είπε...

Έχω την αίσθηση ότι πάντοτε θα υπάρχουν. Και ελπίζω, βλέποντας τους συνομήλικους μου εκπαιδευτικούς, ότι οι νέες γενιές θα είναι όλο και καλύτεροι παιδαγωγοί. Εγώ τουλάχιστον βλέπω πολύ όρεξη και ζωντάνια σ' αυτούς.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα όλη μέρα!
Καλή σχολική χρονιά στην Σαββίνα, στον Άγγελο, σε όλα τα παιδιά και στους δασκάλους τους!

Κατερίνα

Ανώνυμος είπε...

Σ' ευχαριστώ, συγκινήθηκα βαθιά. Καλή χρονιά στα παιδιά.

Athena είπε...

Καλή σχολική χρονιά σε όλα τα παιδιά και τους γονείς τους!! Κι ο Γιάννης μου στα προνήπια φέτος! Για φαντάσου!

καλημέρα είπε...

Μπέττυ μου,
σιγα σιγα μπαινουμε στους ρυθμούς μας, ευχαριστουμε για τις ευχες!!

καλημέρα είπε...

Ετσι πιστευω κι εγω Βασίλη!

καλημέρα είπε...

Κατερίνα,
ευχαριστούμε πολύυ!!

καλημέρα είπε...

ανώνυμε,ε, εγώ ευχαριστώ!

καλημέρα είπε...

Αθηνα μου, ο Γιαννης προνήπιο! Α, το μωρό μας μεγάλωσε τόσο πολύ! (τον θυμαμαι στο καρότσι στο αρχαιολογικο μουσείο και τωρα ολοκληρο αγόρι)
Να τον χαίρεστε Αθηνα, καλή του χρονιά!!!