Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2008

Καλό μήνα!


Χθες η Καλημεροπαρέα πήγαμε στο Τελλόγλειο. Περίπου εκατό θα ήμασταν, τελικά συναντηθήκαμε πολλοί περισσότεροι, νομίζω όμως ότι τα καταφέραμε και συντονιστήκαμε χωρίς πρόβλημα. Ξεναγηθήκαμε στην έκθεση για την αρχαία ελληνική τεχνολογία, ξεναγοί μας ήταν η Ελίνα Γκατζέλη και ο Γιώργος Καλαϊτζής και τους ευχαριστούμε πολύ.
Η συγκεκριμένη έκθεση, όπως την είδαμε, θα ήταν πολύ καλό νομίζω να εκτίθεται μόνιμα σε συγκεκριμένο κατάληλο χώρο.
Όπως έλεγα και το πρωί στην εκπομπή είναι σπουδαίο να βλέπεις τι παρήγαγε, και σίγουρα τι συνεχίζει να σκέφτεται και να παράγει, η ανθρώπινη σκέψη. Εκτός από τα εκθέματα αυτό ήταν μου μου έμεινε από την χθεσινή μας ξενάγηση, οι δυνατότητες του ανθρώπινου μυαλού σε κάθε πολιτισμό, γιατί σαφώς και δεν ήταν μόνο οι αρχαίοι έλληνες που είχαν τόσα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το θέμα είναι να κρατήσουμε το μυαλό μας σε εγρήγορη σήμερα που η εικόνα και η τηλεόραση με τον διάχυτο χαβαλέ, να περνάει η ώρα, να περνάμε καλά, να ξεχνιόμαστε, παντού πια - έχω κόλλημα με αυτό και φαίνεται, ε;- μπορούν να κάνουν το μυαλό μας κιμά και την σκέψη ανύπαρκτη σε χρόνο ρεκόρ. Να σκεφτόμαστε, είναι το μεγάλο ζητούμενο μου φαίνεται καμιά φορά. Τώρα, άλλαξα θέμα μάλλον, επιστροφή λοιπόν στην συγκεκριμένη έκθεση που είδαμε χθες, αλλά και στις υπόλοιπες τρεις εκθέσεις τις οποίες πολλοί χθες βρήκαμε την ευκαιρία να δούμε επίσης.
Στην ιστοσελίδα: http://ancientgreektech.e-paideia.net/ υπάρχουν όλα τα εκθέματα που είδαμε με αρκετά στοιχεία και πληροφορίες για αυτά.

Αντιγράφω κάτι μικρό:

"Φρυκτωρίες
Οι φρυκτωρίες λέγεται ότι επινοήθηκαν από τον σοφό Παλαμήδη, πρόσωπο μυθικό. Με το άναμμα μιας σειράς φρυκτών, δηλαδή πυρσών, από βουνό σε βουνό, μεταδίδονταν μηνύματα σε μακρινές αποστάσεις. Τη χρήση των φρυκτωριών αναφέρει ο Απολλώνιος ο Ρόδιος στα Αργοναυτικά, ενώ ο Αισχύλος στον Αγαμέμνονα γράφει ότι το μήνυμα για την πτώση της Τροίας έφτασε στις Μυκήνες μ΄αυτό τον τρόπο μέσα σε μια νύχτα.

Πυρσεία
Τον 4ο αιώναπ.Χ., οι αλεξανδρινοί μηχανικοί Κλεόξενος και Δημόκλειτος επινόησαν την «πυρσεία», το πρώτο σύστημα μετάδοσης κάθε γράμματος του αλφαβήτου ξεχωριστά, χρησιμοποιώντας δύο πεντάδες μεγάλων πυρσών που ανάβουν σε συγκεκριμένους συνδυασμούς. Ήταν η πρώτη κωδικοποίηση του αλφαβήτου, η επόμενη έγινε μετά από είκοσι αιώνες από τον Samuel Morse."



Τις επόμενες μέρες θα πάρετε με mail ένα ερωτηματολόγιο η συμπλήρωση του οποίου θα βοηθησει πιστεύω πολύ στην οργάνωση των επόμενων, περιηγήσεων, ξεναγήσεων μας.

Τα αμέσως επόμενα βέβαια αφορούν τις δύο περιηγήσεις μας στο Αρχαιολογικο Μουσείο Θεσσαλονίκης, τις Κυριακές 7 και 14 Δεκεμβρίου, στις 11.30 το πρωί. Λεπτομέρειες θα πούμε και αύριο στην εκπομπή.

Υ.Γ. Σήμερα στην εκπομπή έπαιξαν μουσική και τραγούδια από ένα cd που μου έδωσε χθες ο Ορέστης . Όταν σήμερα το πρωί ακούγαμε το cd με την Σαββίνα- πολύ μας άρεσε Ορέστη, να το ξέρεις, άσε που χορεύαμε κιόλας - είπα στην Σ., "α, έχει και μια έκπληξη εδώ, ένα αγαπημένο σου τραγούδι", για να μου απαντήσει αμέσως "ξέρω, το είδα, το pretty things" της Αθηνάς δε λες;". Χαμογέλασα και μου φάνηκε πολυ όμορφο που δυο παιδιά αγαπούν τόσο πολύ ένα τόσο ωραίο τραγούδι. Νάσαι καλά Αθηνά!

Να ποιο είναι το τραγούδι αυτό:



Η επίσημη ιστοσελίδα της Αθηνάς Ανδρεάδη:
http://www.athenaandreadis.com/

και στο myspace: http://www.myspace.com/athenaandreadis

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η έκθεση που είδαμε χθες στο Τελλόγλειο Αναστασία μας, σε ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μας έδωσες.
Την Αθηνά Ανδρεάδη την είχα μάθει μέσω της εκπομπής σου και είναι καταπληκτική. Καλά έκανες κι έβαλες αυτό το βίντεο με το τραγούδι της.
Στην επόμενη συνάντησή μας,
Ελένη

Ανώνυμος είπε...

Καλό μήνα Αναστασία!
Πολύ καλό το τραγούδι της Αθηνάς Ανδρεάδη.
Δε μπόρεσα να ρθω αυτή τη φορά στο Τελλόγλειο.
Καλά αποτελέσματα στις εξετάσεις σου!
Καλό βράδυ!
Φιλια!
Κατερίνα

efoudi είπε...

καλό μήνα φίλη μας!
ξέρεις ότι το bliss σήμερα έγινε ενός έτους?το έμαθες κι αυτό.
ξέρεις γιατι τα λέω αυτά έτσι?;)


φιλιά

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα Αναστασια! (φανταζομαι πως θα διαβασεις το σχολιο αυτο αυριο το πρωι γιατι αυτη τη στιγμη μονο μερα δεν ειναι...)Ειμαι καινουρια στην παρεα, δηλαδη ...ειμαι και δεν ειμαι στην παρεα, προσπαθω να σ' ακουω τα πρωινα αλλα τελικα σπανια τα καταφερνω με τα λαχταρουδια μου (τον αγγελο και τη μελπω εννοω...εχω παρει μια φορα τηλεφωνο πριν κανα 2μηνο...2,5 χρονων και 5 μηνων αντιστοιχα...αστα! μουρλια και το ξερεις, τελος παντων να βγω απ' την παρενθεση)κι ολο λοιπον μενω με τη γλυκα οτι γινονται ωραια πραγματα και την πικρα οτι εγω παλι μενω απ' εξω..
Στο μουσειο ομως θα ερθω την κυριακη, κοιτουσα τωρα και τις φωτογραφιες απο παλιοτερες εξοδους σας...
τελος παντων δεν θυμαμαι τι αλλο ηθελα να πω. ηρθα φορτωμενη γιατι τσακωθηκα στο σταθμο των λεωφοριων με σταθμαρχη κι οδηγο, αλλα ειδα τοσο ωραια πραγματα τωρα εδω που τα ξεχασα ολα...
(η' σχεδον ολα... χμ!!)
λοιπον καλημερα και καληνυχτα...
οχι...
καληνυχτα και καλημερα

Κωνσταντινιά είπε...

Καλημέρα,

Να σκεφτόμαστε Αναστασία και να μη δεχόμαστε άκριτα ότι ακούμε, πιστεύω, είναι πολύ σημαντικό.

Να σου πω και γω ένα από τα πολλά που μου έμεινε από την Κυριακή; Σήμερα λεει αν χτίζαμε τον Παρθενώνα τον ίδιο χρόνο θα κάναμε. Γύρω στα 5 χρόνια!!

καλημέρα είπε...

Γεια σου Ελένη.
Δεν είμαι καλή σε αυτά, είπαμε, όλα γίνονται για να ξεκουνιόμαστε από τους καναπέδες μας όλοι, κι εγώ μαζί...
Άντε, στην επόμενη συνάντηση!

καλημέρα είπε...

Καλό μήνα, επίσης, Κατερίνα.
Η Αθηνά είναι αγαπημένη της καλημέρας, αλλά αυτό το ξέρεις ήδη.

Όσο για το Τελόγλειο που δεν τα κατάφερες να έρθεις, έρχονται τόσες πολλές ξεναγήσεις και περιηγήσεις στη συνέχεια, που δε γίνεται, όλο και σε κάποιες θα μπορείς να έρθεις!

Εξετάσεις έδωσα το Σαββατο, όλα πήγαν μια χαρά, ευχαριστώ!

καλημέρα είπε...

Καλό μήνα, επίσης, Κατερίνα.
Η Αθηνά είναι αγαπημένη της καλημέρας, αλλά αυτό το ξέρεις ήδη.

Όσο για το Τελόγλειο που δεν τα κατάφερες να έρθεις, έρχονται τόσες πολλές ξεναγήσεις και περιηγήσεις στη συνέχεια, που δε γίνεται, όλο και σε κάποιες θα μπορείς να έρθεις!

Εξετάσεις έδωσα το Σαββατο, όλα πήγαν μια χαρά, ευχαριστώ!

καλημέρα είπε...

Εfoudi,
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στο bliss! Ξέρω, ξέρω, μόλις μπορέσω θα έρθω για μια υπέροχη σοκολάτα και καλή κουβέντα, θα έρθω με ένα μεγάλο χαμόγελο για να σας δω...

καλημέρα είπε...

γεια σου Φανή, μαμά ξενύχτισσα και δυναμική!
(τι σου έκαναν οδηγός και σταθμάρχης;)
Όχι μόνο έξω από τα ωραία δεν είσαι , με τα λαχταρούδια σου που λες κι εσύ, είσαι μέσα στα πιο ωραία, τα καλύτερα ζεις, και σε ζηλευω πολύ!
Θα τα πούμε κι από κοντά την Κυριακή,

πολλά φιλιά στον Άγγελο και τη Μέλπω!

καλημέρα είπε...

Κωνσταντινιά μου, το πιο φυσικό, το να σκεφτόμαστε ακόμα το συζητάμε στον 21ο αι, καμιά φορά με απελπίζει που ακόμα δεν είναι αυτονόητο, τι να πούμε...

Για τον Παρθενώνα, το είπα και στην εκπομπή, ας μην είμαστε σίγουρες, αν τον χτίζαμε σήμερα βάλε μίζες, εργολάβους, διαφθορά, φακελάκια, καμιά τριανταριά χρόνια θα θέλαμε και μήπως είμαι και αισιόδοξη;

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΧΟΣ είπε...

Αναστασία μας, διαδρομές γνώσης και ανθρώπινης επαφής οι Κυριακάτικες Καλημέρες της παρέας μας. Ανεκτίμητος θυσαυρός, και γλυκιά συνήθεια.
Σου χρωστώ πολλά!!!
Όσο για τον Παρθενώνα, μόνο αν γινόταν καζίνο θα κτιζόταν με ταχύτητα.
Φοβάμαι πως δεν έχουμε την ποιότητα της ψυχής για να τολμήσουμε να κατασκευάσουμε- έστω σε μακέτα- κάτι αντίστοιχο.
Τουλάχιστον έχουμε την Αθηνά ισάξια της Παλλάδας να μας αποζημιώνει.
Σε φιλώ.

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα και παλι Αναστασια!

μετα την επισκεψη στην ιστοσελιδα του οασθ (αυριο θα συνταξω τα παραπονα μου!)ειπα να κανω μια βολτα κι εδω μιας και πααααλι δεν ακουσα την εκπομπη παρα μονο απο την στιγμη που ανακοινωνες τα ονοματα για την βολτα στο αρχαιολογικο. ναι το ακουσα και το δικο μου, πρωτο -πρωτο!
εννοειται οτι θα ειμαι εκει αλλα χωρις τον μπαμπα-μιχαλη γιατι τελικα θα δουλευει, και κατα συνεπεια και χωρις τον γιο-αγγελο. αλλα μαλλον αυτο δεν ειναι κακο, ε?
επισης, εχω παθει πλακα με τον Γιωργη Παυλοπουλο. μου αρεσε πολυ και το sountrack απο το "τρεις στιγμες" (αυτος ηταν ο τιτλος ???)

σε ζαλισα παλι.ζαλιστηκα κι εγω, παω για υπνο γιατι εχτες το παρακανα.
φανη

καλημέρα είπε...

Φανή μου παααλι δεν άκουσες την εκπομπή; Α πα πα...
Την Κυριακή να μου μιλήσεις οπωσδήποτε, μη σε πιάσουν οι ντροπές και δεν καταλάβω ποια είσαι,
φιλιά!