Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

η δήθεν φασιστική στροφή του Καβάφη

Ιστορίες απυθμενου θρασους ή πώς λεγοντας και επιμένοντας στο ψευδες πονταρεις στο ότι κανενας δεν θα θυμαται το στοιχειοθετημένο και αληθινό αλλα την δική σου ανακρίβεια.

"Πριν από δυο χρόνια περίπου, είχα γράψει ένα άρθρο στο οποίο ανασκεύαζα την δήθεν ανακάλυψη του φιλόλογου Σ. Καργάκου ότι ο μεγάλος ποιητής Κ. Καβάφης ήταν, τάχα, οπαδός του φασισμού και είχε υπογράψει υμνητική επιστολή προς τον αρχηγό των ελλήνων φασιστών. Το άρθρο εκείνο είχε γραφτεί εν θερμώ, χωρίς να έχω δει το βιβλίο που έγραψε ο Καργάκος για τον Καβάφη, και χωρίς να έχω διερευνήσει όσο θα ...ήθελα το θέμα, ωστόσο σε γενικές γραμμές όσα λέει ισχύουν απόλυτα. Στο μεταξύ, μπόρεσα να δω το βιβλίο του Καργάκου και διερεύνησα περισσότερο την προϊστορία του ζητήματος, αλλά δεν έβρισκα αφορμή να ξαναπιάσω το θέμα. Ήλπιζα μάλιστα ότι ο κ. Καργάκος θα είχε αντιληφθεί το λάθος του και θα είχε μετανιώσει, οπότε δεν ήθελα να ανακινήσω το θέμα.
Όμως... "

Η συνεχεια του κειμένου του Νικου Σαραντάκου με τιτλο :" Η ψιλή της Υόρκης, η δήθεν φασιστική στροφή του Καβάφη και η τσαπατσουλιά του Σ. Καργάκου", απο το ιστολόγιό του εδώ: http://sarantakos.wordpress.com/2012/01/16/cavafykarga/

4 σχόλια:

VAD είπε...

Αγνοούσα το θεμα,
ελα,μωρε,Καργάκος,εντάξει,
τον εχουμε απολαυσει πολλές φορές σε κατα καιρους από καθέδρας αφορισμούς...

Ελένη Λιντζαροπούλου είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα και "γεμάτη" ανάρτηση. Μαθαίνουμε πολλά... αλλά και να προσέχουμε τους ισχυρισμούς μας.

Όσο για τον εκλεκτόν κάποτε Καργάκο, μωραίνει Κύριος...

Τα φιλιά μου

καλημέρα είπε...

Κι εγώ Βασίλη το αγνοούσα μεχρι που ειχα διαβασει την πρωτη σχετική αναφορα του Σαραντακου.
Όταν ήμουν υποψήφια ξερεις τα βιβλία του Καργακου ήταν πολύ της μόδας, νομίζω όλοι τα είχαμε διαβασει, εγω παντως σίγουρα, άστα...

καλημέρα είπε...

Ελένη μου, έτσι ακριβώς,
κι εγω αυτό σκεφτηκα,
θελει ψαξιμο πριν πιστεψουμς οτιδήποτε.
Για τον Καργακο, όπως τα έλεγα πριν στον Βασίλη, πού έφτασε...